Recital Coriny Marti
Recital Coriny Marti

Recital Coriny Marti

z cyklu NOWOŚCI Z PRZESZŁOŚCI


Kiedy: 10 listopada, godz. 18.00
Gdzie: Sala kameralna Miasta Ogrodów


Corina Marti [CH] – clavicymbalum, klawesyn


Alicja Przytuła – prowadzenie


Koncert z cyklu „Nowości z przeszłości”, prezentującego najnowsze odkrycia z zakresu muzyki dawnej. W programie średniowieczna i renesansowa muzyka klawesynowa z Europy Środkowej.


Bilety: 10 zł (normalne), 5 zł (Katowicka Karta Mieszkańca) dostępne na interticket.pl oraz w kasie Miasta Ogrodów (32 609 03 32, bilety@miasto-ogrodow.eu, plac Sejmu Śląskiego 2). 

Corina Marti (ur. w 1975 r. w Szwajcarii) jest światowej sławy wirtuozką klawesynu i fletu prostego. Stała się rozpoznawalna za sprawą wyrazistych i ekspresyjnych interpretacji muzyki dawnej, często bardzo mało znanej lub wręcz zapomnianej. Jest m.in. autorką płyty „Johannes de Lublin Tablature: Keyboard Music from Renaissance Poland” (2018, Brilliant Classics), która na nowo odkrywa utwory pochodzące z tabulatury Jana z Lublina — najcenniejszego zabytku muzycznego XVI-wiecznej Polski.

Artystka łączy praktykę wykonawczą z działalnością pedagogiczną. Regularnie występuje w całej Europie, grywa również na Bliskim Wschodzie i w obu Amerykach jako solistka oraz członkini zespołów kameralnych. Jest współzałożycielką i współliderką założonego z polskim lutnistą Michałem Gondko zespołu muzyki późnośredniowiecznej i renesansowej LaMorra. Występuje z wieloma zespołami muzyki dawnej i orkiestrami, m.in. Hespèrion XXI, Coro della Radiotelevisione Svizzera Italiana czy the Helsinki Baroque Orchestra. Prowadzi kursy mistrzowskie na całym świecie oraz jest wykładowczynią w klasach fletu i wczesnych instrumentów klawiszowych na macierzystej uczelni Schola Cantorum Basiliensis w Szwajcarii — będącej jednym z najważniejszych ośrodków badawczych muzyki dawnej. Regularnie wykonuje i nagrywa także muzykę barokową.

Koncert realizowany we współpracy z Akademią Muzyczną w Katowicach.

Foto: Dirk Letsch

Program koncertu
- utwory średniowieczne (XIV i XV wiek)
Praeambulum in La 
Bohi svemu krali nebeskemu (utwór anonimowy)
Generari voluit (utwór anonimowy)
Der Winter auch Bux (utwór anonimowy)
Mit ganczem Willen (utwór anonimowy)
Ja falla (utwór anonimowy)
Piotr Wilhelmi z Grudziądza Iacob scalam
Grosss senen (utwór anonimowy)
Redeuntes in C (utwór anonimowy)
Ich sachs eyns mols den lichten Morgensterne (utwór anonimowy)
Praeambulum super sol (utwór anonimowy)
Bez tytułu, za J’ay pris amours a ma devise (utwór anonimowy)
Bez tytułu, za Kyrie Cunctipotens genitor Deus (utwór anonimowy)

- utwory renesansowe (XVI i początek XVII wieku)
Alia Toni Tertii Phantasia
Хбалите Господине
Polnischer Nach Tanz – Aria Polonica – Taniec
Alia Phantasia Primi Toni
Polnischer Tanz
Preambulum super d
Bona corea
[Preambulum] in e 
Absolon [= Rex autem David] (za Antonio de Ribera) 
Preambulum in c 
Sicut lilium inter spinas (za Antoine Brumel)
Bez tytułu
Christus iam surrexit /Aliud Christus iam surrexist
Ste Ma 1540 / Secunda Pars: Eia mater (= Josquin des Prez: Stabat Mater)
 

Powrót