Balcan Electrique
Balcan Electrique
Wystawa zbiorowa: Dejan Kalezic (Czarnogóra), Milica Mrvic (Serbia), Ksenja Spanec (Chorwacja), Ivana Tomanovic (Serbia), Milan Zivkovic (Serbia)
Kiedy: Na wernisaż zapraszamy 29 czerwca, godz. 18.00, wystawa potrwa do 02.09.2018
Gdzie: Galeria Miasta Ogrodów
Kuratorzy wystawy: Katarzyna Łata
Wystawa współczesnej fotografii bałkańskiej. Ivana Tomanovic jest wykładowcą Akademii Sztuk Pięknych w Belgradzie - wydziału fotografii. Od 2001 roku pracuje w magazynie poświęconym kulturze fotografii. ReFoto: Redaktor Naczelny 2003-2011, Associate 2012-2013, Redaktor wykonawczy 2013 do chwili obecnej. Jej praca fotograficzna jest głównie poświęcona subiektywnemu dokumentowi i badaniom tematycznym, które czasami wymagają instalacji
i zastosowania innych sposobów twórczej ekspresji. Milica Mrvic jest fotografem i dyrektorem artystycznym z siedzibą w Budapeszcie na Węgrzech. Jej prace pozostają na pograniczu fotografii komercyjnej i artystycznej. Jej charakterystyczny styl łączy w sobie żartobliwość, bogatą kolorystykę, czarującą dowcipność, absurdalny humor, a także wielką dbałość
o szczegóły. Milan Zivkovic urodził się w 1960 roku w Bavanište, Banat. Od 1984 pracował
w Muzeum Historii Naturalnej w Belgradzie, a od 1986 jako fotograf i projektant. Od 2000 do 2005 (jako freelancer) projektował dla działu marketingu Direct Link .W latach 2002-2005 pracował jako redaktor programu wystawy Galerii Centrum Kultury w Kovin. Od 2005 roku pracuje jako redaktor magazynu fotograficznego ReFoto . Jeden z pierwszych fotografów z certyfikatem Epson Digigraphie. Pierwszy ambasador Nikon w Serbii. Dejan Kalezic od 2005 roku wykłada w Szkole Fotografii w Czarnogórze, której jest także twórcą. Fotografią zajmuje się zawodowo od prawie dwudziestu lat, głównie fotografując przyrodę. Ljiljana Karadzic (historyk sztuki) pisze o fotografii Kalezica: "Buduje określony obszar w obrębie dwuwymiarowej powierzchni fotografii w taki sposób, że wibruje pomiędzy realem i wyobrażeniem, satysfakcjonując zarówno poziom fotografii, dokumentalny, jak i fikcję." Ksenja Spanec urodziła się w 1966 r. w Zagrzebiu w Chorwacji. Obecnie mieszka tu i pracuje. Jak mówi o sobie: "samokrytyczny fotograf", wykorzystujący głównie stare, analogowe aparaty fotograficzne. Członek "Kadar36", stowarzyszenia chorwackich fotografów,
od 2012 roku. Członek Foto Club Zagreb od 2007 roku.
Dejan Kalezic od 2005 roku wykłada w Szkole Fotografii w Czarnogórze, której jest także twórcą. Fotografią zajmuje się zawodowo od prawie dwudziestu lat, głównie fotografując przyrodę. Ljiljana Karadzic, (historyk sztuki) pisze o fotografii Kalezica: „Buduje określony obszar w obrębie dwuwymiarowej powierzchni fotografii w taki sposób, że wibruje pomiędzy realem
i wyobrażeniem, satysfakcjonując zarówno poziom fotografii, dokumentalny, jak i fikcję.”
Milica Mrvic – fotograf i dyrektor artystyczna z Serbii, działająca obecnie w Budapeszcie na Węgrzech. Jej prace pozostają na pograniczu fotografii komercyjnej i artystycznej,
a charakterystyczny styl łączy w sobie żartobliwość, bogatą kolorystykę, czarującą dowcipność
i absurdalny humor z wielką dbałością o szczegóły.
Ksenja Spanec – urodziła się w 1966 r. w Zagrzebiu w Chorwacji, gdzie obecnie mieszka i pracuje. Tworzy z wykorzystaniem głównie starych, analogowych aparatów fotograficznych i jest – jak sama mówi o sobie „samokrytyczym fotografem”. Należy do dwóch stowarzyszeń chorwackich fotografów: Foto Clubu Zagreb (od 2007 roku) i „Kadar36” (od 2012 roku)
Ivana Tomanovic – wykładowca na wydziale fotografii Akademii Sztuk Pięknych w Belgradzie.
Od 2001 roku pracuje w magazynie poświęconym kulturze fotografii „ReFoto”, gdzie od 2013 roku pełni funkcję Redaktor Wykonaczej (w latach 2003 – 2011 Redaktor Naczelny pisma, w latach 2012 - 2013 jego Associate). Jej praca fotograficzna jest głównie poświęcona subiektywnemu dokumentowi i badaniom tematycznym, które czasami wymagają instalacji i zastosowania innych sposobów twórczej ekspresji.
Milan Zivkovic – urodził się w 1960 roku w Bavanište, Banat (Wojwodina). Pierwszy ambasador firmy Nikon w Serbii i jeden z pierwszych fotografów z certyfikatem „Epson Digigraphie”. Redaktor magazynu fotograficznego „ReFoto” (od 2005 roku); kurator w Galerii Centrum Kultury w Kovin (2002 – 2005), pracownik (od 1986) Muzeum Historii Naturalnej w Belgradzie, gdzie od 1986 roku pełni funkcję projektanta i fotografa. W latach 2000 – 2005 współpracował (jako freelancer)
z działem marketingu firmy „Direct Link”